05/12/2023

Salutació de director en el Dia del Voluntariat

Estimades i estimats,

Avui, en el Dia Internacional del Voluntariat, trobem l’oportunitat de reflexionar i compartir les nostres conviccions com a membres actius de Càritas Diocesana. És un moment propici per expressar la nostra gratitud i reconeixement a cadascuna de les persones voluntàries que, amb generositat, dediquen el seu temps i esforços a acompanyar els més pobres.

Malgrat les xifres que poden indicar altres realitats, mantindrem la nostra ferma voluntat d’adaptar-nos als desafiaments actuals per continuar duent a terme la missió que ens impulsa: l’acompanyament. Acompanyament que emergeix de la fe i el compromís, sense expectatives de recompensa, tot sabent que la riquesa que rebem supera de llarg el que donem.

Vivim en una societat tumultuosa, marcada per conflictes, guerres i injustícies que sovint passen desapercebudes. Malgrat això, mantenim la nostra fidelitat als valors de solidaritat i justícia, sentint-nos cridats a l’acció sense buscar protagonismes, però decidits a atorgar valor i reconeixement al servei desinteressat que oferim.

Recordem les paraules del Papa Francesc a la darrera Jornada Mundial de la Joventut a Lisboa: “A l’Església, ningú sobra. Hi ha espai per a tothom.” Així, com a membres d’aquesta gran família, aspirem a portar a tots, sense distinció d’edat, salut, justícia o religió. En l’Església i en la nostra tasca diària, tots hi tenim cabuda.

Cada un de nosaltres té la capacitat i el deure de ser partícip del voluntariat. Amb un compromís ferri i la voluntat de construir un entorn més just i solidari. Ho fem sense arrogància, recordant les paraules del Papa a la VII Jornada Mundial dels Pobres, on ens convida a ser “veïns de casa”, a escoltar, dialogar i entendre les situacions per oferir consells i referències justes.

Avui, en aquest Dia Internacional del Voluntariat, desitgem expressar el nostre profund agraïment a totes les persones voluntàries. Gràcies per la dedicació, moltes vegades no prou reconeguda. Gràcies per posar, dia a dia, les persones al centre de la nostra acció, mantenint una calidesa i qualitat excepcionals en el tracte amb els participants i altres voluntaris.

Agraïm especialment la vostra capacitat d’escoltar, fins i tot quan les situacions són difícils. En definitiva, gràcies per creure en aquesta forma de vida que és el voluntariat. Ens encoratgeu a continuar donant la nostra veu en defensa dels empobrits, mitjançant la nostra acció directa i la nostra manera única d’entendre la vida.

En aquest dia especial, celebrem la col·laboració i la solidaritat que defineixen el nostre compromís com a membres de Càritas Diocesana. Que aquesta celebració sigui un recordatori de la importància de la nostra tasca i de la capacitat transformadora de la dedicació altruista.

Amb tot el meu agraïment,

Didac Rodríguez

Director de Càritas Diocesana