Noticia02/02/2024

La Fundació FOESSA convoca el VII Concurs de Recerca Realitzada i Assaig

La Fundació FOESSA (Foment d’Estudis Socials i Sociologia Aplicada), entitat privada i sense ànim de lucre fundada per Càritas Espanyola, ha convocat el VII Concurs d’Investigació Realitzada i Assaig, al qual podrà optar qualsevol obra que no hagi estat presentada simultàniament en cap altre concurs ni editada en cap modalitat.

Segons les Bases del Concurs, “podrà presentar-se qualsevol classe d’assaig o d’investigació pròpia ja realitzada en l’àmbit de les Ciències Socials, podent ser tant de caràcter qualitatiu com quantitatiu, basada en dades primàries, secundàries o tots dos”.

Així mateix, les investigacions i assajos hauran d’estar “relacionats amb les temàtiques incloses en els quatre eixos fonamentals que sintetitzen les línies d’investigació de la Fundació FOESSA: Estructura social i desigualtat; Agents i actors socials; Dimensió internacional del desenvolupament i processos globals; i Metàfores que generen model social”.

Podran optar al Premi totes les persones majors d’edat que ho desitgin, qualsevol que sigui la seva nacionalitat o procedència, que siguin autors i titulars de tots els drets d’autor inherents al projecte que presenten. Les obres han d’estar escrites en castellà i no correspondre a autors morts amb anterioritat a l’anunci d’aquesta convocatòria. Podran ser individuals o col·lectives.

El termini d’admissió d’originals acaba el dia 15 de març de 2024, a les 23:59 hores. La presentació al premi implica per als autors l’acceptació íntegra i incondicional de les Bases de la convocatòria, així com el consentiment a la divulgació de l’obra presentada en cas de resultar premiada.

El Jurat estarà compost per experts independents i multidisciplinaris reconeguts en l’àmbit de les ciències socials i la seva decisió, que es farà públic a través de la pàgina web de l’organització (www.foessa.es), serà comunicat personalment a la persona o persones autores del treball guanyador durant el mes d’abril de 2024. El premi podrà ser declarat desert i la decisió del jurat serà inapel·lable.

El Premi consistirà en la publicació de l’obra guardonada a la Col·lecció d’Estudis de la Fundació FOESSA. Càritas Espanyola serà la responsable d’aquesta edició.

La Fundació FOESSA és una entitat privada sense ànim de lucre, d’àmbit estatal, fundada per Càritas Espanyola el 1965. Entre els seus propòsits principals estén servir als interessos generals de la societat a través de la recerca aplicada i la difusió de temes socials, la promoció i realització d’estudis i investigacions relatius a la realitat social, cultural i econòmica d’Espanya i d’altres països.