Noticia18/01/2023

Inditex i Càritas renoven el seu acord per tres anys

Inditex aporta 8,5 milions d'euros a Càritas per a donar suport a programes de reutilització tèxtil i ocupació social

Inditex aportarà 8,5 milions d’euros a Càritas durant els pròxims tres anys per a enfortir el programa de recollida i reutilització de roba (Moda Re-) i per a continuar desenvolupant projectes d’ocupabilitat, formació i inclusió de persones en situació de vulnerabilitat. Óscar García Maceiras, Conseller Delegat d’Inditex, i Manuel Bretón Romero, President de Càritas Espanyola, han signat avui a Madrid aquest nou acord, que prolonga fins a 2025 la col·laboració que totes dues entitats mantenen des de 2007.

El programa Moda Re-, al qual Inditex destinarà 3,5 dels 8,5 milions d’euros previstos en l’acord, és el projecte d’economia social de Càritas dedicat a la gestió del cercle complet (recollida, reutilització via donació o venda solidària i reciclatge) de la roba usada. Aquest projecte ha permès crear 1.200 ocupacions, el 50% d’ells d’inserció.

Durant el període 2023-2025, els fons aportats per Inditex a Moda Re- es dirigiran prioritàriament al reforç de la capacitat i els sistemes de traçabilitat de recollida de peces i a l’impuls de la seva xarxa de botigues solidàries, amb la realització de noves obertures que se sumaran als 129 establiments actuals. Quant als productes que no puguin ser reutilitzats, Moda Re- continuarà introduint avanços en les seves plantes de tractament tèxtil de Bilbao, Barcelona i València, en les quals extreu fibres d’alta qualitat i matèries primeres amb valor per a la indústria a través de diferents processos de reciclatge.

El programa d’ocupació i formació de Càritas, per part seva, rebrà 5 milions d’euros per a continuar desenvolupant projectes que promouen la capacitació i la inclusió soci-laboral de col·lectius en risc o en situació d’exclusió social i la posada en marxa d’iniciatives d’economia social i autoocupació.

Des de 2007, any en què va començar la col·laboració, Inditex ha aportat a Càritas més de 32 milions d’euros per a projectes d’ajuda humanitària i emergències, cooperació internacional i acció social. Durant l’acte de signatura d’avui, Manuel Bretón, President de Càritas Espanyola, ha afirmat que “aquests projectes continuaran ajudant-nos a articular propostes de transformació social, que fomentin una societat basada en la promoció dels drets humans, la dignitat, la cooperació i la justícia des del respecte i la cura del medi ambient”.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR IMATGE