Noticia08/03/2024

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA -ESGLÉSIA PER UN TREBALL DECENT

Benvinguts a la pàgina web de Càritas Diocesana de Tortosa, on compartim el nostre entusiasme per unir-nos a la campanya “Església per un Treball Decent” que posa de manifest la importància de la igualtat de gènere i el treball digne. Aquí teniu un breu resum del que representem i del nostre compromís:

1. Compromís amb la Igualtat de Gènere: Ens comprometem fermament a promoure la igualtat entre homes i dones, especialment en l’àmbit laboral, lluitant contra la bretxa salarial i altres formes de desigualtat.
  2. Cures com a Pilar Invisible: Reconeixem i defensem la necessitat de redistribuir de manera equitativa la càrrega dels cures. Defensem polítiques que afavoreixin la conciliació laboral i la igualtat en els rols domèstics.
  3. Promoció del Ben Comú: Creiem fermament que la igualtat de gènere no només beneficia individualment les dones, sinó que també contribueix al benestar general de la societat. Destaquem els avantatges econòmics i innovadors de la diversitat de gènere en els llocs de treball.
  4. Educació i Bretxa de Gènere: Defensem una educació igualitària, eliminant les barreres de gènere en àmbits acadèmics i promocionant l’accés equitatiu a una educació de qualitat.
  5. Reivindicació en la Iglesia: Ens sumem a les veus de dones actives dins de l’Església que reclamen un paper més destacat i participatiu. Col·laborem amb el moviment “Revuelta de Mujeres en la Iglesia”.

Us convidem a ser part d’aquesta crida a la igualtat i al treball per un futur on totes les persones, sense distinció de gènere, tinguin oportunitats iguals i puguin contribuir al bé comú. Gràcies per unir-vos a nosaltres en aquesta important missió.